Monday, October 25, 2010

Really Awesome Games #1: Battlefield 2142

Well, because theres nothing really new out there I want to play and I dont really have time I want to tell you something about some nice games I really enjoyed in the past.

The first game I want to introduce you to is Battlefield 2142. This has, by far to be the game Ive played the most time ever(lol does this sentence make sense?^^). In my opinion it was the best Multiplayer FPS game out there. Im saying "was" because like every online game that is out there it was invaded by kiddies,cheaters and lame assholes after some time. But the first year this game was, out it was an absolute joy to play it with the guys from my clan. It was the last real Battlefield until today. You had huge maps with many players and vehicles and the maps werent just 3 flags lined up in a small corridor like in Bad Company 2(Everyone who says that BC2 is a real BF title has absolutely no idea what the BF series stands for). And the average 2142 player was not as nearly as retarded as the average BC2 or MW2 player today is. Propably had sth. to with the average age of the Bf gamers in that time, which was way higher( Í was 15 when I started playing it and I was one of the young players). Today you are glad when you dont die of ear-cancer because a 12year old squeaks into his mic all the time. This older age can propably explained by the fact that it was way harder to get into those games. You actually needed some tactic to win especially in Titan mode. The weapons had RECOIL. You actually needed skill to kill someone in that game. Anf if you were really good you could easily kill 3 people in a row shooting at you because they just pray and sprayed and couldnt hit shit with that tactic. In BFBC2 for example you can be glad when you kill two guys in row because its damn slow paced and every noob can spray  and actually hit sth. in that game. In Bf2142 you could pwn the servers with one or two good squadmates reviving each other. We could join a 16vs16 game into a team that was losing very badly and bringing them back to life and not seldomly turning the game into a victory. Or just flying around in a  transport helo on a large Titan map taking the Silos behind enemy lines and the invading their titan with a full 6-man squad. Good times^^.

My favourite map Cerbere Landing



 Some other random screenshots








 I would have used some of my own but I accidently deleted my screenshot folder some time ago.

Just adding this vid because it reminds me of my first day playing the game:


57 comments:

  1. I played this a little bit, wasn't really impressed, BF2 was better for me

    ReplyDelete
  2. lol it seems rlly great i'll try it wtf!

    ReplyDelete
  3. I haven't played yet. Want to try.

    ReplyDelete
  4. I have also spend many hours playing this game. It is a really good game!

    ReplyDelete
  5. Have actually contemplated this game before. Isnt there a huge Behemoth mech or some such in the game?

    ReplyDelete
  6. lol i hated cerbere landing :D the berlin map was much better or the harbour map don't know the exact map

    ReplyDelete
  7. dang that looks awesome. Sure is tough to get away from CS though.

    ReplyDelete
  8. Wow, the graphics look great.

    +Followed!

    ReplyDelete
  9. wow, looks like such an awesome game, will try it !

    ReplyDelete
  10. Never heard of it. Looks interesting though now after your suggestion i give it a shot.

    ReplyDelete
  11. Great review bra, good graphics.
    Wanna try it.

    ReplyDelete
  12. I went back over these graphics, and I am really impressed. What kind of video set up can run something like that?

    ReplyDelete
  13. even better than warfare and so on, just great game!

    ReplyDelete
  14. Great looking game... gotta wait for the xbox...

    ReplyDelete
  15. looks awesomely great!! i've had them all beginning with 1942

    ReplyDelete
  16. Haven't played it yet, looks like a good game though

    ReplyDelete
  17. WOW dude, I haven't played a battlefield game since 1942, i think you just persuaded me to try it out on steam! ill get ahold of you on there!

    ReplyDelete
  18. my comment above sounds like i haven't played the video game since the year 1942, lol i meant battlefield 1942

    ReplyDelete
  19. the graphics look amazing!! very nice game.

    loving the game blog, come check my music blog out when you have a chance :)

    ReplyDelete
  20. Played this when it came out. Great fun.

    ReplyDelete
  21. always wanted to play this but never gotten around to it :(

    ReplyDelete
  22. Hey m8 I saw your comment about starting working out too. Perhaps you'd like to do like I have started and keep track of it with a blog. Friendly motivation/competition to help us both be motivated to work out. :>

    GL with your working out too bud :>

    ReplyDelete
  23. 2142 is so much fun
    bf2 was my favorite tho

    ReplyDelete
  24. Was goin to get this but my PC couldnt handle it. Guff

    ReplyDelete
  25. wow, this game looks awesome. i was a big fan of BF1942, ill have to check this out.

    sopedish.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Played this once. wanna finish it pretty bad

    ReplyDelete
  27. liked BF2 better if im honest but good game :D

    ReplyDelete
  28. cerbere landing is one of my favorite maps, too. and that video was so cool

    ReplyDelete
  29. I do enjoy video games but they arent worth the money. Especially for teens which is odd cause they are aimed towards teens. Although alot of kids and such can just get their parents to buy the games but no way id wanna spend 300 to 400 on a console then like 80 a month or every few weeks on games

    ReplyDelete
  30. I love call of duty it never gets old....

    ReplyDelete